WTA Bad Homburg : Elise Mertens kansloos tegen Naomi Osaka, uitgeschakeld in de tweede ronde

WTA Bad Homburg : Elise Mertens kansloos tegen Naomi Osaka, uitgeschakeld in de tweede ronde - Belga

Na haar overwinning op de 21-jarige Filipijnse Alexandra Eala, nummer 30 van de wereld, werd Elise Mertens dinsdag in de tweede ronde van het WTA 500-toernooi van Bad Homburg uitgeschakeld. Het grastoernooi in Duitsland is goed voor een prijzengeld van 1.206.446 dollar.

circus
Foto
Belga

De 30-jarige Elise Mertens, nummer 26 van de wereld, bleek niet opgewassen tegen de Japanse Naomi Osaka, als zesde geplaatst op het toernooi. Osaka, 28 jaar en momenteel nummer 15 van de WTA-ranking, won in haar carrière al vier Grand Slam-titels (Australian Open 2019 en 2021, US Open 2018 en 2020).

De wedstrijd eindigde na 1 uur en 7 minuten spelen op een duidelijke 6-3, 6-3 overwinning voor de voormalige nummer één van de wereld.

Mertens kende een moeilijke start en verloor meteen twee keer haar opslagbeurt, waarvan één keer na een dubbele fout. De Belgische nummer één kwam daarna beter in de wedstrijd en wist een deel van haar achterstand goed te maken, maar dat volstond niet om de eerste set binnen te halen. Beide speelsters benutten al hun breakpunten : Osaka 2 op 2, Mertens 1 op 1.

In de tweede set brak de Japanse al vroeg door naar een 3-1 voorsprong. Mertens verloor haar opslag opnieuw in de negende game, waardoor Osaka zonder veel problemen de overwinning veiligstelde met tweemaal 6-3.

In de kwartfinales neemt Osaka het op tegen een Russische speelster : ofwel Mirra Andreeva, de 19-jarige nummer vijf van de wereld en winnares van Roland Garros dit jaar, ofwel Ekaterina Alexandrova, 31 jaar en nummer 19 op de WTA-ranking.