Na het duel tussen de Rode Duivels en de Perzische Leeuwen liet Rade Bogdanovic, voormalig spits van Werder Bremen en Atlético Madrid, zich in de studio van RTS 1 uitgebreid gaan over de uitsluiting van Nathan Ngoy. De Belgische verdediger werd vroegtijdig naar de kleedkamers gestuurd na een overtreding als laatste man na dom balverlies. « Op dit niveau, wanneer je de laatste verdediger bent en een bal probeert te heroveren die niet eens beweegt... Dat mag simpelweg niet gebeuren op een wereldkampioenschap », verklaarde hij, waarna hij eraan toevoegde : « Ik ben heus geen racist, maar deze zwarte spelers missen de nodige concentratie om het langer dan zestig tot tachtig minuten vol te houden. Ik heb zelf nog met hen samengespeeld. We moesten hen voortdurend in de gaten houden om er zeker van te zijn dat ze geen fouten maakten. »
Die uitspraken zorgden meteen voor een reactie op de zender. De presentator van het programma greep live in en wees de spits terecht door op te merken dat tal van spelers van kleur op het allerhoogste wereldniveau acteren. Dat hield de voormalige voetballer echter niet tegen om er, zonder excuses aan te bieden, nog een schepje bovenop te doen : « Ik veralgemeen natuurlijk niet, maar het merendeel heeft een gebrek aan concentratie en dat leidt tot dit soort situaties. »
De RTS heeft voorlopig niet gereageerd op de racistische uitspraken van haar analist, die in Servië overigens bekendstaat om zijn provocerende standpunten.













