Een tribune in het stadion van Frisco, nabij Dallas, stortte in op een zone waar een tijdelijke persruimte was ingericht. Op dat moment was er niemand aanwezig, aangezien de ploeg niet trainde toen de constructie instortte.
“Ze wilden iets afbreken, maar het lijkt de verkeerde kant te zijn opgegaan”, zei sportdirecteur Stefan Pettersson aan de krant Aftonbladet. “Gelukkig is niemand gewond geraakt. Het ging om een gecontroleerde afbraak, maar er is iets misgelopen.”
De schade werd vastgesteld toen de Blågult arriveerden voor de training van woensdag. Volgens bondscoach Graham Potter heeft het incident geen invloed op de voorbereiding van de laatste groepswedstrijd, die donderdag om 18.00 uur (01.00 uur Belgische tijd) wordt gespeeld tegen Japan. “We kunnen het volledige terrein en alle faciliteiten blijven gebruiken zoals voorheen”, zei hij.
Aan de vooravond van de derde speeldag staat Zweden derde in groep F met drie punten, één punt achter Nederland en Japan.













