Marokko versloeg Haïti met 4-2 op woensdagavond en eindigt zo op de tweede plaats in groep C, achter Brazilië. Beide teams eindigden met 7 punten, maar de Brazilianen hadden een beter doelsaldo.
De eerste balans is positief voor Marokko, al was de laatste wedstrijd tegen Haïti niet helemaal geruststellend. Volgens Eurosport spraken de spelers elkaar na de match. El Khannouss gaf toe dat ze hun tegenstander mogelijk hebben onderschat : “Soms hebben we aan gebrek aan nederigheid geleden. En dat hebben we cash betaald.” Man van de match Hakimi zei dan weer dat hij zo’n wedstrijdscenario had verwacht : “Het was een valstrikmatch voor ons.”
Bondscoach Mohamed Ouahbi bleef kalm aan de rust ondanks de 2-2 stand : “Ik heb niemand uitgekafferd omdat ik mijn groep betrokken en solidair voelde. We hadden zeer goede statistieken en waren dominant, zij trapten twee keer op doel en dat waren meteen twee goals. Het was een match met veel transities, zij hadden niets te verliezen en speelden lang. Wij deden het goed, maar we moesten beter omgaan met de omschakelingen.”













