« Als je het nummer van Lukaku hebt, kan ik hem bellen ! » : de eerste woorden van Vitor Bruno als coach van Anderlecht

« Als je het nummer van Lukaku hebt, kan ik hem bellen ! » : de eerste woorden van Vitor Bruno als coach van Anderlecht - Circus Daily

Donderdag werd Vitor Bruno, sinds dinsdag de nieuwe trainer van Anderlecht, officieel voorgesteld bij de club. Waarom deze keuze, en wat zijn de ambities van het Sporting ? Op alles gaf hij een antwoord.

circus
Foto
BELGA

Donderdag werd Vitor Bruno, de nieuwe coach van Anderlecht sinds dinsdag, voorgesteld bij de club. Waarom deze keuze en wat zijn de ambities van de club : hij beantwoordde alles.

Volgens HLN ging hij eerst in op zijn keuze voor Sporting Anderlecht, die voor hem vanzelfsprekend was : “Het was een gemakkelijke beslissing voor mij. De naam Anderlecht betekent enorm veel. Ik weet dat de club al lang niets meer gewonnen heeft. En dat is een uitdaging. Ik hou van uitdagingen. Ik wil Anderlecht terugbrengen naar waar het hoort.”

De 43-jarige coach gaf vervolgens zijn eerste indrukken van zijn eerste dagen bij de club : “Ik zie dat iedereen heel betrokken is in het project. Er is een goede dynamiek. De manier waarop ze werken, hun nederigheid… Dat geeft me een goed gevoel. Ik weet dat het nog maar het begin is. We zijn net verliefd geworden op elkaar. (lacht) Er is nog een lange weg te gaan, maar ik heb er vertrouwen in.”

“Geen stappen overslaan”

Bruno werd daarna gevraagd naar de druk die zijn nieuwe functie met zich meebrengt. Hoewel de verwachtingen hoog zijn, wil hij niet overhaast te werk gaan : “Voor mij gaat druk niet om prijzen winnen. Je hebt pas druk als je thuiskomt en er geen eten is. Of als je ’s ochtends in slechte omstandigheden moet gaan werken. We moeten hier een goede omgeving creëren. En dan kom je dichter bij prijzen. We willen allemaal succesvol zijn. Het is een feit dat we negen jaar niets gewonnen hebben. Maar we mogen geen stappen overslaan. Het doel mag niet op het einde van het seizoen liggen. Eerst moeten we ons focussen op 23 juli, Hammarby.”

Tot slot werd de coach gevraagd naar een mogelijke terugkeer van Romelu Lukaku. Hij reageerde met humor maar benadrukte ook de kwaliteit van zijn huidige aanvallers : “Als je zijn nummer hebt, kan ik hem bellen ! (lacht) Nu zet je druk op Antoine (Sibierski, red.). Ik ben heel blij met Cvetkovic. Heel blij met Sikan. Ook met Bertaccini, die in de spits kan spelen. Onze doelwitten zijn duidelijk bepaald. En Lukaku… Als hij komt, zal hij ook moeten werken. Het is geen garantie dat hij zal spelen,” besloot Bruno.