Zizou Bergs schreef zondag in Eastbourne (773.465 euro/gras) zijn eerste titel in het ATP-circuit achter zijn naam. Hij versloeg in een finale die de dag ervoor onderbroken werd door de regen, de 28-jarige Fransman Ugo Humbert (ATP 30) in drie sets : 3-6, 6-1, 6-4. De 27-jarige Limburger was na afloop dan ook dolgelukkig.
« Het is geweldig dat dit toernooi net voor Wimbledon plaatsvindt », vertelde Zizou Bergs na het in ontvangst nemen van zijn trofee. « De omstandigheden zijn perfect en de organisatie is fantastisch. Enorm bedankt aan mijn team. Ik maak het jullie moeilijk en jullie mij ook. Ik ben lastig, jullie zijn lastig, maar samen vormen we een geweldig team. We hebben veel lol samen en werken heel efficiënt om steeds beter te worden. Als de resultaten even niet meezitten, blijven we gefocust op vooruitgang en daarom staan we hier vandaag met de trofee. We streven er voortdurend naar om beter te worden. We steunen elkaar en ook de mensen die het van thuis volgen, weten hoe belangrijk ze voor ons zijn. En nu ga ik genieten van een lekker biertje om dit te vieren. »
Na twee verloren finales in Auckland (januari 2025) en Rosmalen (juni 2025) was de derde keer uiteindelijk de goede keer voor Zizou Bergs. Hij is de zevende Belgische mannelijke tennisser die een titel op het ATP-circuit wint en de eerste die dat op gras doet.
Veel tijd om te genieten en rusten is er evenwel niet voor Bergs. De Limburger staat over twee dagen opnieuw oog in oog met Ugo Humbert in de eerste ronde op Wimbledon. « Ik wacht op je voor de revanche », fluisterde de speler uit Metz hem met een glimlach toe, voordat hij met zijn trofee als verliezend finalist de baan verliet.













