De misstap van de Rode Duivels tegen Iran zorgt logischerwijs voor heel wat reacties. Na het 0-0-gelijkspel zondag op het WK hebben de Belgen een grote kans laten liggen en lijken hun kansen op groepswinst opnieuw wat kleiner geworden.
Als consultant voor onze Nederlandstalige collega’s van Het Laatste Nieuws blikte oud-international Toby Alderweireld terug op die teleurstellende prestatie, en vooral op de offensieve tekortkomingen van de Belgische ploeg. “Het grootste probleem was volgens mij het gebrek aan kwaliteit, vooral in het spel”, stelde Alderweireld. “De grote spelers hebben niet gebracht wat ze moesten brengen. En net op het moment dat Garcia een paar goede wissels doorvoert en je het gevoel krijgt dat ons balbezit in iets concreters gaat omgezet worden, pakken we die ongelukkige rode kaart. Vanaf dat moment wordt het natuurlijk heel moeilijk.”
“Op elk toernooi zeggen we dat we kwaliteit voorin hebben en dat het vooral achterin wringt”, vervolgde de ex-speler van Antwerp. “Maar als je naar de laatste drie of vier toernooien kijkt, dan zie je toch dat we vooral aanvallend tekortschieten. Dan moet je ook durven kijken naar de spelers die op die posities staan. Zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen en meer kwaliteit brengen.”













