Het is rond: Mason Greenwood verlaat Manchester United en gaat naar Olympique de Marseille voor een bedrag van 30 miljoen euro. Fabrizio Romano bevestigde het nieuws woensdag met zijn beroemde «here we go», en voegde eraan toe dat er een wederverkoopclausule van 50% in de transactie is opgenomen.
Hoewel de officiële bevestiging van de transfer nog moet komen, is het Manchester United dus gelukt om definitief afscheid te nemen van hun talent, die vorig seizoen aan Getafe was uitgeleend. Beschuldigd van huiselijk geweld en verkrachting door zijn vriendin in 2021 en 2022, was Greenwood door de club uit Manchester geschorst, die had aangekondigd dat hij niet meer voor de club zou spelen.
Een komst die verdeelt
Zijn komst naar Marseille roept onvermijdelijk ethische vragen op en verdeelt de Marseille-supporters. Hoewel hij op sportief vlak een zeer goede aanwinst lijkt te zijn, gezien het feit dat hij pas 22 jaar oud is en al jaren wordt beschouwd als een van de grote talenten van het wereldvoetbal, zal Greenwood waarschijnlijk niet door alle fans van Marseille met open armen worden ontvangen.
Een hashtag #GreenwoodNotWelcome, gevoed door Marseille-supporters, circuleerde de afgelopen dagen veel op sociale media. Het zal dus belangrijk zijn om de presentatie van de speler aan zijn nieuwe supporters, die enkele dagen na zijn ondertekening zou moeten plaatsvinden, nauwlettend te volgen.













