WTA Bad Homburg : Elise Mertens naar tweede ronde tegen Naomi Osaka

WTA Bad Homburg : Elise Mertens naar tweede ronde tegen Naomi Osaka - Belga

Elise Mertens (WTA 24) heeft zich maandag geplaatst voor de tweede ronde (achtste finales) van het WTA 500-toernooi in het Duitse Bad Homburg (gras/1.049.083 euro).

circus
Foto
Thomas SAMSON / AFP

De Limburgse won in de openingsronde van de Filipijnse Alexandra Eala (WTA 30) in twee sets : 6-3 en 6-3. Het derde onderlinge duel tussen de 30-jarige Mertens en de 21-jarige Eala duurde een uur en 24 minuten. Mertens had ook de twee vorige duels met de Filipijnse gewonnen, eerder dit seizoen op gravel in Madrid (6-2, 6-1) en in 2023 op hardcourt in Monastir (7-5, 6-0).

In de volgende ronde wacht het Japanse zesde reekshoofd Naomi Osaka (WTA 15), die de Poolse Magdalena Frech (WTA 43) met 6-4 en 6-1 uitschakelde. In de onderlinge duels tussen Mertens en de voormalige nummer een van de wereld staat het 3-4 in het voordeel van Osaka.

In het dubbeltoernooi in Bad Homburg vormt Magali Kempen een duo met de Russin Alexandra Panova. Zij openen morgen/dinsdag tegen de Indonesische Aldila Sutjiadi en de Russin Vera Zvonareva.