Anderlecht zit dieper dan ooit in de crisis. Een week na het ontslag van Besnik Hasi nam de Brusselse club ook afscheid van sportief directeur Olivier Renard, na de nederlagen tegen Antwerp en Genk op zondag. Edward Still, die als interimtrainer fungeerde, trok intussen naar Watford. In afwachting van een nieuwe hoofdcoach neemt Jérémy Taravel nu het interim over bij paars-wit.
In het RTL Sports-programma Dans le vestiaire werd Silvio Proto, die binnen de staf van Anderlecht verantwoordelijk is voor de keepers, geconfronteerd met de huidige situatie. De ex-doelman spaarde zijn woorden niet. “Het was een moeilijke week, omdat ik verschillende vrienden heb zien vertrekken. Maar als je kijkt naar de balans van Anderlecht en Besnik Hasi, dan was die niet langer verdedigbaar”, gaf hij toe. “Het grote probleem waar we mee kampen, is een vertrouwenskwestie. We beschikken niet over een volledige kern, maar dat is niet alles: als speler van Anderlecht moet je altijd meer brengen.”
“We zitten diep, ik weet niet of we nog dieper kunnen vallen”, ging de voormalige RSCA-goalie verder. “We moeten vergeten wat er gebeurd is, spelen voor het embleem, het vertrouwen terugvinden en opnieuw de Anderlecht-mentaliteit terughalen die we de voorbije weken zijn kwijtgeraakt.”













