RSC Anderlecht heeft maandag de trainingen hervat… met Jérémy Taravel als trainer. De reden is eenvoudig : de nieuwe sportief directeur Antoine Sibierski heeft nog altijd geen nieuwe T1 gevonden voor volgend seizoen. Zoals eerder aangekondigd wilden de Fransman en CEO Kenneth Bornauw de tijd nemen om de juiste keuze te maken, maar het doel bleef wel om tegen de hervatting een nieuwe hoofdcoach te hebben. Dat is dus niet gelukt, terwijl paars-wit al over een maand, op 23 juli, zijn tweede voorronde van de Europa League tegen Hammarby speelt.
Voorlopig is er nog geen enkele naam van een kandidaat uitgelekt en Antoine Sibierski werkt verder in alle discretie. In afwachting is het dus Jérémy Taravel, die op het einde van vorig seizoen al het interim overnam en normaal deel zal uitmaken van de staf van de toekomstige coach, die momenteel de trainingen leidt, zo meldt Het Nieuwsblad.
Nathan De Cat en Mihajlo Cvetkovic, die allebei in transfergeruchten worden genoemd, waren maandag wel gewoon aanwezig, volgens onze Nederlandstalige collega’s. César Huerta en Nathan Saliba, die allebei met hun nationale ploeg op het WK actief zijn, ontbreken logischerwijs nog. Dat geldt ook voor de jongeren Nga Kana en Onia Seke, die op het EK U17 speelden, en voor de verhuurde spelers Majeed Ashimeru en Luis Vazquez, die eveneens nog een extra week vakantie krijgen.













