De terugkeer van Dante Vanzeir naar het Belgische voetbal is voorlopig niet verlopen zoals gehoopt. Aan het begin van het seizoen paste hij niet echt in de plannen van Ivan Leko, en ook onder Rik De Mil lijkt hij geen eerste keuze. In de drie wedstrijden onder leiding van de voormalige trainer van Charleroi kwam Vanzeir slechts 13 minuten in actie.
Na twee seizoenen in de MLS bij de New York Red Bulls keerde de 27-jarige aanvaller vorig seizoen terug naar KAA Gent, waar hij 5 doelpunten en 4 assists liet optekenen in 17 wedstrijden voor de Buffalo’s.
Degelijke cijfers, maar ze volstonden niet om dit seizoen een vaste basisplaats af te dwingen. Vanzeir kwam slechts in 5 van de eerste 20 speeldagen van de Pro League in actie, en stond maar één keer aan de aftrap, op de openingsspeeldag.
Voor de aanvaller lijkt een vertrek dan ook onvermijdelijk om opnieuw speelminuten te verzamelen. Volgens Het Nieuwsblad heeft Cercle Brugge zich inmiddels gemeld en wordt er gewerkt aan een huurdeal. De Vereniging staat voorlaatste in de Pro League en is dringend op zoek naar versterking voor de tweede seizoenshelft.













