“Het WK is een ramp voor ons” : de felle uitbarsting van Mehdi Taremi en Iran - Belga

“Het WK is een ramp voor ons” : de felle uitbarsting van Mehdi Taremi en Iran

De Iraanse internationals hebben vrijdag (lokale tijd) na afloop van de laatste groepswedstrijd tegen Egypte hard uitgehaald naar de wijze waarop ze worden behandeld tijdens het WK.
circus
Foto
Belga

« Het WK is een ramp voor ons », zei Mehdi Taremi in het Lumen Field in Seattle na het 1-1-gelijkspel tegen Egypte. « Het gaat om zaken buiten het voetbal. Zoals wij worden behandeld, kunnen we niet optimaal presteren. En dat is niet goed. Want ook wij beleven onze droom. »

Ook de Iraanse doelpuntenmaker Ramin Rezaeian was kritisch op de omstandigheden. De ploeg keert na de wedstrijd terug naar het basiskamp in Mexico. « Ik wil niet klagen, maar God ziet alles. Maar iedereen weet hoe het de afgelopen maanden met ons is gegaan. We doen ons best voor onze mensen. Hopelijk krijgen we wat we verdienen. Want wij hebben onze kwaliteiten laten zien », aldus de voormalige rechtsachter van KV Oostende.

Het is nog onduidelijk of Iran als een van de beste nummers drie doorgaat naar de zestiende finales. « Laten ons hopen. En zo niet, dan zijn we ook trots op ons land », stelde Taremi, die een strafschop miste tegen Egypte.