De organisatoren van Wimbledon hebben teleurgesteld gereageerd op de beslissing van verschillende topspelers om tijdens de editie van 2026 hun mediaverplichtingen opnieuw te beperken. Daarmee protesteren ze tegen de manier waarop het prijzengeld op de Grand Slams wordt verdeeld.
Volgens HLN had de All England Club nochtans aangekondigd dat het totale prijzengeld met 20 procent wordt verhoogd. Die verhoging volgde op de eisen van verschillende spelers in de aanloop naar Roland Garros, waar zij 22 procent van de toernooi-inkomsten opeisten. Uiteindelijk bleef hun aandeel in Parijs steken op ongeveer 15 procent.
Een woordvoerder van de All England Club reageerde tegenover het Britse persagentschap PA : “Op Wimbledon staan de spelers centraal in al onze beslissingen en investeren we elk jaar aanzienlijk in hen. Het totale prijzengeld stijgt dit jaar met 20 procent tot 64,2 miljoen pond, de grootste verhoging in de geschiedenis van het toernooi. Daarnaast investeren we honderden miljoenen ponden in de verbetering van de spelersfaciliteiten, als onderdeel van een driejarig transformatieplan om een topsportomgeving van wereldklasse te creëren.”
Onder de topspelers die ook op Roland Garros al protesteerden, bevinden zich onder anderen Jannik Sinner en Aryna Sabalenka. Zij lijken van plan die boycot ook op Wimbledon voort te zetten.













