De Iran national football team heeft zaterdag fel uitgehaald naar de United States nadat meerdere leden van de technische staf geen visum kregen voor het FIFA World Cup.
Volgens Teheran gaat het om een “discriminerende behandeling”. In een bericht op X schreef de Iraanse ambassade in Turkije dat het gaat om het “hoogste niveau van intentionele discriminatie”, nadat 12 visa zouden zijn geweigerd.
De reactie kwam er nadat de Amerikaanse ambassadeur in Turkije, Tom Barrack, verklaarde dat de spelers en het “noodzakelijke begeleidende personeel” wel toegang hebben gekregen tot de VS. De Iraanse ploeg speelt haar eerste WK-wedstrijd op 15 juni in Los Angeles tegen de New Zealand national football team.













