Axel Witsel keert terug bij de Rode Duivels! Dat was de verrassing in de selectie die Rudi Garcia vrijdagmiddag bekendmaakte voor de WK-kwalificatiewedstrijden van België tegen Noord-Macedonië (10 oktober) en Wales (13 oktober).
Hoewel hij geen nieuwe jonge talenten zoals Romeo Vermant, Lucas Stassin of Nathan Ngoy heeft opgeroepen, heeft de Franse coach voor het eerst sinds zijn aanstelling als bondscoach wél een beroep gedaan op de voormalige Standard-speler.
Witsel maakt dus zijn rentree in de nationale ploeg, voor het eerst sinds het EK, en zal zijn ervaring en leiderschap inbrengen: « Hij heeft de kans gekregen om te spelen bij Girona. Hij is een getalenteerde speler en een leider », verklaarde Rudi Garcia. « Met het ontbreken van Tielemans en Lukaku had ik een extra ervaren speler nodig in de groep. Het is goed om de jongere spelers te begeleiden, samen met Kevin, Thibaut en Thomas. Hij brengt leiderschap naar de groep, wat noodzakelijk zal zijn tijdens de komende twee wedstrijden. »













